2016. január 23., szombat

Nyaralás - Platamon vára

Végre elérkeztünk az utolsó nyaralós bejegyzéshez (kb egy fél év elteltével :) ).

Utolsó napon végre eljutottunk oda, hogy elmenjünk a szomszédos faluba és megnézzük a várat. Egész héten készültünk rá, hol többen, hol kevesebben és végül csak hárman mentünk el és a másfél órás sétálást is átváltottuk taxira. Kora délután mentünk, rajtunk kívül nem sok ember volt, így szép nyugodtan tudtunk végignézni mindent. A várból gyönyörű kilátás volt a környékre, egy egész délutánt is el tudtam volna ott tölteni.

Platamon vára egy olyan vár volt a Bizánci korban, amely elhelyezkedésének köszönhetően tudta Görögország egyik főútvonalát ellenőrizni. Azaz rálátással a Macedónia és Thesszália között vezető Tembi útra. Az ókori források segítségével az ásatások során megtalálták itt Herakliont.
A vár sokszögű fallal körülvett, 8 bástyával erősített. A délnyugati oldalán fallal leválasztva található a fellegvár. Az ásatások során két torony és több lakóház maradványait találták meg.
A török időkben a város falait nem bontották le, mint ahogy más várakkal előfordult. Hanem a Törökök kijavították, megerősítették, hogy védelmet nyújtson a támadók és a kalózok ellen.

Miután körbejártuk a várat, lesétáltunk a városba és beültünk enni egy helyre. Itt volt egyedül az, hogy nem volt kedves a személyzet és azt sem értékelték hogy próbálkoztunk görögül beszélni velük.

Tartalmas nyaralás volt és nem is nagyon akartam hazajönni, vissza a kb 17 fokba és olyan jó volt most is visszanézni a képeket! :) Jó lenne még vissza menni, de majd meglátjuk! :)