2015. július 26., vasárnap

We love Manchester 10K

Már régóta szemezgettem egy hosszabb távú futóversennyel, de végül sosem volt bátorságom benevezni. Mindig csak vágyakozva nézegettem más futós képeit, hogy milyen jó lenne, ha én is elmennék egyre. Végül csak rávettem magam és egyáltalán nem bántam meg, nagyon élveztem! :)

Sajnos felkészülni nem tudtam annyira, mint szerettem volna, nem jutottam el elégszer futni és 10 km-t is csak egyszer futottam a versen előtt.Az elmúlt egy hónapban nem is ettem éppen a legrendesebben és azért féltem, hogy hogy fogom bírni. Sajnos Szabi nem tudott velem jönni, így egyedül indultam el. Persze biciklivel félútig jutottam, utána csak kavarogtam, így inkább átszálltam a biztos villamosra. Most pont felújítják a villamosvonalat, így mindenképp be kellett volna bicikliznem a belvárosba. Mindenesetre villamossal extra időben ott voltam. Sokat gondolkozta, miben is kéne futni, mert az idő nem volt éppen a legjobb. Volt nálam hosszú és rövid ujjú is, végül a hosszú mellett döntöttem. Aztán amikor elindultunk, persze kisütött a nap, de a végén meg elkezdett esni az eső, szóval egyik sem lett volna tökéletes választás. 

Még sosem voltam ilyen versenyen, fogalmam se volt, hova kéne pozicionálnom magam. Csak egy jelző volt, volt egy ember, aki pontosan egy óra alatt futja le a 10 km-t, ő kapott egy nagy jelző rudat és az alapján próbáltam belőni magam, inkább a mezőny vége felé. Utólag állhattam volna egy kicsit előrébb is, mert az első pár km alatt elég sok embert kellett kerülgetni. Voltak akik már az első kilométereknél megálltak sétálni. De mindig jó érzés volt, amikor leelőztem egy-egy embert :) De voltak nagyon elvetemült emberek. Volt, aki babakocsit tolva futott és nem egy olyan is, aki jelmezben futott.

Végül sokkal jobban bírtam, mint számítottam, pedig szintkülönbség is volt az útvonalon. Nem is volt szenvedős része, a végén kezdtem inkább egy kicsit unni. Félúton volt frissítés, de akkor nem sokat ittam. Egy darabig cipeltem magammal az üveget, mert sajnáltam majdnem fél kiter vizet kidobni, de aztán csak letettem. a végén pedig már elfogyott a frissíts, mire beértem. Pedig utánam azért még sokan voltak, szóval ez a része nem volt éppen a legjobban megszervezve....

A leggyorsabb emberek 30 perc alatt futották le a 10 km-t! Számomra ez teljesen felfoghatatlan (persze, lehet hogy ez a normális, de nekem nagyon meglepő volt).

Az én időm 1 óra 2 perc lett, meg lehetett volna az egy óra is, mert maradt még bennem bőven erő. csak az elején nem mertem annyira gyorsan kezdeni. De majd legközelebb! Mindenesetre nagyon büszke vagyok magamra :) 


2 megjegyzés: