2015. november 21., szombat

Nyaralás - a többi nap

Sajnos túl sokáig halogattam a nyaralás leírását, már nem teljesen emlékszem, hogy mi melyik nap történt. A Meteorák utáni napon nagyrészt csak strandoltunk. Még előző este láttuk, hogy a hegyoldalon, a messzi távolban ég az erdő. A görögök nem siették el a tűzoltást, csak reggel kezdtek neki. Helikopterekkel oltatottak és a vizet a tengerből merték ki, nem is messze onnan, ahol mi fürödtünk, látványos is volt.

Egyik nap jó nagy hullámok voltak, jókat lehetett ugrálni a vízben. Szabi és egy másik srác rákapott a búvárkodásra (mert a parthoz közel már nem nagyon lehetett szép kagylókat találni), Szabi is vett búvárszemüveget és beljebb mentek, ahol mélyebb a víz. Egész sok nagy kagylót összeszedtek. Én nem nagyon mertem búvárkodni, de egyik délután elsétáltunk Platamonasig, mert arrafelé voltak kevésbé zsúfolt részek is, ahol több kagylót lehetett találni. Errefelé egyre kövesebb volt a part, a végén már nagyon nehezen lehetett haladni, mert papucsban nem volt jó menni, a nélkül pedig törték a lábunkat a kövek.

Péntek reggel volt egy piac is, korán keltünk és szépen elsétáltunk. A bazáros részén nem sok időt töltöttünk, nem sok érdekes volt, viszont a kajás része annál jobb volt. Volt ott mindenféle jó, házi bor és cipuró (itt jól bevásároltunk), kimérős fűszerek, mindenféle ízesítésű olívabogyó, zöldségek gyümölcsök. egy kis bódénál letelepedtünk reggelizni, még akkor izzították be a grillt, de megérte várni, nagyon finom szuvlakis szendvicset vettünk.

Egy párszor elmentünk étterembe is vacsorázni, kétszer ugyanoda, az nagyon jó hely volt. Direkt volt minden nemféle nemzetiségű pincér, így mi is egy magyar pincért kaptunk. Így meg tudtuk kérdezni, hogy mit ajánl, nagyon finom halakat és tengeri herkentyűket ettünk. Utolsó este egy pizzázóba mentünk, na az nekem nem igazán jött be. Közben pedig készülőben volt a vihar, hatalmas nagy szél volt, le kellett húzni műanyag ponyvákat, hogy ne fúljon minden el a szél a teraszon.

Egyik este elmentünk Platamonasba bulizni, előtte pedig az egyik teraszon melegítettünk. A görögöknek nem nagyon tetszett, hogy magyar dalokat énekelünk, de aztán csak elindultunk és átsétáltunk, ahol nem igazán volt valami nagy éjszakai élet. Bementünk egy helyre, de hamar meguntuk és egy páran hazamentünk, de már taxival.

Ez most elég összevisszára sikeredett, de a kirándulásokról még külön mesélek.