2015. március 6., péntek

Kínai újév

A kínai újév idén épp a szülinapomra esett, de az ünnepséget itt vasárnap tartották. Elég sok kínai lakik itt, így rendesen megünnepelték. Már február eleje óta piros lampionok voltak szerte-szét a belvárosban.


 


 


Még előző este Szabival bementünk a belvárosba, mert ő is kíváncsi volt, de akkor még nem sok mindent láttunk. Elmentünk a kínai negyedbe is, és találtunk egy nagyon szuper kínai kajás boltot. Mindenféle dolgot árulnak ott, friss zöldségeket és még halakat is. Még élő rákokat is találtunk, akik olyan mozdulatlanok voltak, hogy először azt hittük nem is élnek. Csak rájuk fújtam és az nem nagyon tetszett nekik. Gyorsan tovább is mentünk.

 

Vasárnap rajtam kívül mindenki dolgozott, így egyedül mentem el. Persze esett az eső, de a sárkányt mindenképp meg akartam várni. A városháztérről indult a felvonulás, elvileg fél egytől. Dél körül értem oda, akkor már csak  kb a harmadik sorban tudtam megállni, tehát onnan nem sok mindent lehetett látni, mert a harcművészeti bemutató a városháza előtt csinálták és nem volt semmiféle emelvény. Majdnem egy órát álltam az egyre jobban szakadó esőben, az esernyők és nyakbavett gyerekek között. Már volt olyan pillanat, amikor azt gondoltam, itt hagyom az egészet, de végül kitartottam.

Két sárkány is volt, amiket hol láttam, hol nem. Lefényképezni is csak szerencsétlenül tudtam őket. Aztán amikor elindult a menet, átmentem gyorsan a kínai negyedbe. Most már volt kirakodóvásár és ott volt emelvény is, ahol gyerekek táncoltak, de ezt nem találtam annyira érdekesnek az esőben, ezért hazamentem.
 

 



Jó lett volna az ünnepség, ha nem szakad az eső és nem egyedül vagyok, de így valahogy nem hagyott bennem akkora nyomot.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése