2014. december 25., csütörtök

Karácsony

Ez az első olyan Karácsony, amit nem otthon töltöttem/töltök a családdal. Éppen ezért nagyon készültem rá,  megpróbáltam egy kicsit idevarázsolni az otthoni hangulatot. A hétvégén megterveztük mi legyen az ünnepi menü és be is vásároltunk hozzá, hogy ne kelljen az utolsó pillanatokban kapkodni. Az ajándékokat már korábban megvettük, így az is ki volt pipálva. 

A karácsonyi készülődést vasárnap mézeskalács sütéssel és fa beszerzéssel kezdtem. Még jó időben kinéztük a közeli boltban, hogy milyen fát fogunk venni. Kicsit, de élőt. Addig addig halogattuk, hogy mire a hétvégén odajutottunk, már elfogyott. De nem csak ott, szinte mindenhol. Az angoloknál nem tudom mikor szokás feldíszíteni a karácsonyfát, de nagyon sok helyen már több hete az ablakban állt a fa teljes díszben. Úgyhogy én már el is kezdtem bepánikolni, hogy honnan lesz most akkor nekünk fánk. Szerencsére az egyik lány tudott még egy helyet mondani, hogy hol lehetett még fát kapni, választék is volt. Végül műfenyőt vettünk, mert az élők hatalmasak voltak (igaz, hogy ugyanezen az áron kb 160 centis élő fát kaptunk volna, de nem akartunk olyan nagyot). A lány, aki javasolta a helyet el is vitt munka után kocsival és haza is hozott, mert amúgy is erre jött volna és utána vissza is vitt a biciklimért. Ilyen egyszerűen lett végül fánk. 

A mézeskalács tésztája most egész jól sikerült, csak az itteni sütő olyan buta. Nem süt alulról és hiába teszem légkeverésesre, valahogy akkor se akar megsülni semminek az alja. Az első adag elég betonkemény lett pont emiatt, mert a teteje már jó lett volna, de az alja meg nem. Aztán mérgembe sokkal feljebb vettem a hőfokot és így a többi már jól meg sült, csak nagyon oda kellett figyelni, hogy ne égjen meg. Aztán hétfőn ki is díszítettem őket (vagyis csak a felét, mert elfogyott a mázam). Szépek lettek :)




Kedden következett a torta. Oreo tortát csináltam, e szerint a recept szerint. A tortalap elég vacak lett, de a krémje valami isteni finom. Úgyhogy el fog fogyni. A torta után még megcsináltam a karácsonyi likőrömet is, ami egy kicsit erősre sikerült. Pedig csak fele annyi alkoholt tettem bele, mint amennyit a recept írt és sokkal több tejszínt. Jó sűrű is lett tőle, már már kicsit olvadt fagyi állaga van. A végeredmény finom lett, de erős.



Szerdán pedig jöhetett az ünnepi menü :) Csirkeraguleves, másodiknak pedig bárányos ragu. Közben pedig Sissit néztem, mert azt otthon mindig leadják a tévében karácsonykor és mindig megnézzük. A végeredmény nagyon jól sikerült, minden nagyon finom lett. Büszke is vagyok magamra. A késői ebéd után feldíszítettük a karácsonyfát és jöhetett az ajándékozás. Azért egy picit elpityeregtem magam, amikor az otthonról kapott ajándékokat kibontottam. Szeretek karácsonykor otthon lenni, úgyhogy nehéz volt most ilyen távol lenni. 

Este bementünk a belvárosba, mert mindenkitől azt hallottuk, hogy 24-én itt nagy bulik vannak.  Hát elég kihalt volt a város. Találkoztunk két sráccal, az egyik Szabi ismerőse volt, velük kerestünk valami helyet ami még nyitva van. Végül sikerült találnunk egy kocsmát, ahol még a zene is jó volt, csak nagyon nagyon hangos. Nehezen lehetett beszélgetni. Egy sör után már azt mondta a csapos, aki a tulaj is volt egyben, hogy zár. Fel is öltöztünk és indultunk volna kifelé, amikor láttuk, hogy mások még kaptak újabb adag innivalót. Végül nekünk is azt mondta, hogy kaphatunk még egy kört, ha gyorsak vagyunk :) Elkezdtünk vele beszélgetni, jó fej volt, annak ellenére, hogy manchesteri, érthetően beszélt angolul, csak nagyon gyorsan. Kaptunk tőle egy ingyen kört is én pedig megkínáltam egy kis mézeskaláccsal. A végén még egy olasz lánnyal és sráccal is elkezdtünk beszélgetni, aztán éjfél körül mi voltunk az utolsók vendégek, így mentünk. 

Ma pedig pihenünk, így telt eddig az első külön karácsony. Holnap dolgozunk, de délután jó lenne megint bemenni a városba, mert elvileg holnap lesz a boxing day, amikor megint nagy leárazások lesznek. Nem mintha eddig nem lettek volna, mindenhol 20-50%-os leárazások voltak és ezen felül is voltak még olyan akciók, amiket már ki se írtak. Vagy csak amikor bementél a boltba odakiabálták, vagy csak a pénztárnál vetted észre, hogy kevesebbet fizetsz, mint amennyi ki van írva. Az a vicces, hogy tényleg nem egy boltba jártunk így, hanem kb 3-4-ben. Otthon meg inkább az ellenkezője a jellemző. Majd meglátjuk.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése