2014. december 19., péntek

Liverpool

Múlthét pénteken elkirándultunk Liverpoolba. Nincs messze, egy óra volt az út busszal és nem is drága a jegy sem. Korán reggel mentünk és először sikerült rossz buszállomásra mennünk. A másikat meg nagyon nehezen találtuk meg, a buszt, amire a jegyünk szólt már rég lekéstük. Szerencsére elég sűrűn indulnak buszok és itt nem nagyon foglalkoznak azzal, ha másik járattal mész, mint amire a jegyed szólt. Csak az útvonal legyen ugyanaz. Így egy kicsit később értünk oda a tervezettnél, de még mindig maradt elég időnk a városnézésre,

Első körben a dokkok felé vettük az irányt, mert még sütött a nap. Ennek ellenére minél közelebb értünk a vízparthoz annál hidegebb lett és annál jobban fújt a szél. Az út kb fél óra volt kényelmes sétával, nem volt messze. A parton több múzeum is van és Manchesterrel ellentétben itt szuvenír bolt van szuvenír bolt hátán. Csináltunk egy pár képet, aztán bementünk a Liverpool múzeumba mielőtt elkezdett volna esni az eső. Az időjárás itt nagyon bolond volt, 5 percenként változott, először sütött a nap, utána esett az eső, volt egy kis jégeső és 10 perccel később már újra nap sütött. Egész nap ez ment. Sokszor mire elővettem volna az esernyőt, már újra kisütött a nap.

A múzeum nem volt rossz, bár elég kaotikus lett berendezve. Teljesen random módon voltak egymás mellé pakolva a kiállított tárgyak, egy dinoszaurusz csontvázat simán betettek a hajók és vonatok közé. Szép kényelmesen végignéztük, aztán mentünk is tovább. Van még ott tengerészeti múzeum, rabszolga múzeum és persze Beatles múzeum is (ide is be akartunk menni, de elég drága a belépő, így majd legközelebb). Sétáltunk még egy kicsit a dokkoknál, bementünk egy két kisebb boltba, csakhogy felmelegedjünk. Itt is van óriáskerék, de itt sem ültünk fel rá. Úgy látszik Angliában nagy divatja van a kerekeknek, Manchesterben is van egy. Lehetett volna hajókázni is egy közeli szigetre, ezt is ajánlották, de most nagyon hideg volt hozzá. Majd még úgyis visszajövünk, amikor jobb idő lesz.

A sétálóutcán nézelődtünk egy kicsit a karácsonyi vásárban, ez nagyon hasonló az ittenihez. Ittunk egy forralt bort is, de itt nem karácsonyi bögrében adták. Zárásképpen pedig elmentünk a város két legnagyobb focicsapatának a stadionjához. Ez egy kicsit hosszabb út volt, át kellett menni egy dombon fekvő parkon is. A domb tetején volt egy kilátó, ahonnan az egész várost be lehetett látni. A két stadion között is volt egy szép park egy kis tóval és kanadai ludakkal. Ahogy megálltunk a tó partjánál nézelődni egy kicsit, a ludak egyből odajöttek, abban reménykedve hogy kapni fognak valami kaját. Amikor rájöttek, hogy nem kapnak semmit, akkor vissza is mentek az eredeti helyükre. Aranyosak voltak. A stadionok eléggé körbe voltak építve lakóházakkal, nem lehetett olyan jól rájuk látni, mint például a manchesteri stadionokra. Nekem ezek nem tetszettek.

Visszafelé még beültünk egy a buszállomáshoz közeli helyi pubba, mert volt még egy kis időnk. Aztán már nem is kellett sokat várnunk, és jött is a busz. Igaz, hogy az egy órával korábbi busz ért oda akkor, amikor a miénknek kellett volna megérkeznie, de felengedtek rá és bőven volt hely is, így nem volt gond. Közben már rájöttünk, hogy a busz megáll a mi utcánk végén is, így legközelebb nem kell bemenni a belvárosba a központi buszmegállóba, elég csak ide kisétálni :)